Denna rubrik finner man på Di.se idag. När man sedan läser artikeln visar det sig att Swedbank fått 71 klagomål hos ARN att jämföras med Nordeas 70. Dessutom visar det sig att Nordea står för den största ökningen på nästan 75% medan Swedbank har en ökning på 13%. Mig säger detta att Swedbank är de som jobbat mest på att förbättra sina kundrelationer och det hade lika gärna kunnat vara rubriken istället för den som valdes.
Det har varit en otrolig häxjakt på Swedbank i media och för oss som investerade nära botten av aktien är det förstås bara att tacka och ta emot. Det har på senare tid också visat sig att jakten är långt ifrån över. Banker tycks vara en riktigt tacksam kossa att skjuta om och om och om igen. Lite som bensinbolag: alla klagar på dem, men är ändå så beroende av dem. Som privatperson kan man förstås köpa aktier i bolagen och sedan trösta sig med att avgiftshöjningar och bensinprishöjningar på ett eller annat sätt ändå kommer en själv till gagn.